Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Книжкові видання та компакт-диски (10)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Дубогай О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Дубогай О. Д. 
Тенденції розвитку оцінювання фізкультурно-оздоровчих досягнень студентів: інноваційний світовий досвід / О. Д. Дубогай, М. В. Євтушок // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 6. - С. 104-108. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано сучасні методики оцінки досягнень системи фізичного виховання у ВНЗ. Показано перспективи поліпшення її якості за рахунок впровадження спеціально запропонованої кредитно-модульної системи у процес навчання студентів спеціальної медичної групи.

Проанализированы современные методики оценки достижений системы физического воспитания в ВУЗ. Освещены перспективы улучшения его качества за счет внедрения специально разработанной кредитно-модульной системы в процесс обучения студентов специальной медицинской группы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.28 + Ч51р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж694111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Яременко О. О. 
Фізична культура як неодмінна складова формування здорового способу життя молоді / О. О. Яременко, О. Д. Дубогай, Р. Я. Левін, Л. В. Буцька; Укр. ін-т соц. дослідж., Укр.-канад. проект "Молодь за здоров'я - 2". - К., 2005. - 124 c. - (Формув. здор. способу життя молоді; Кн. 6). - Бібліогр.: с. 118-122. - укp.

Розглянуто рухову активність як природну потребу організму людини, складову способу життя молоді України. Описано особливості функціонування галузі фізичної культури та спорту у контексті потреб формування здорового способу життя (ЗСЖ) молоді, висвітлено проблеми створення та роботи осередку оздоровчої фізкультурно-спортивної роботи з молоддю в межах місцевого проекту формування ЗСЖ. Розкрито засади оздоровчого тренування.

Рассмотрена двигательная активность как природная потребность человека, составляющая способ жизни молодежи Украины. Описаны особенности функционирования отрасли физической культуры и спорта в контексте потребностей формирования здорового способа жизни (ЗСЖ) молодежи, освещены проблемы создания и работы центра оздоровительной физкультурно-спортивной работы с молодежью в рамках местного проекта формирования ЗСЖ. Раскрыты основы оздоровительной тренировки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА672657 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дубогай О. Д. 
Основні поняття й терміни здоров'язбереження та фізичної реабілітації в системі освіти : навч. посіб. для студ. ВНЗ / О. Д. Дубогай, А. І. Альошина, В. Є. Лавринюк; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк, 2011. - 296 c. - (Посіб. та підруч. ВНУ ім. Лесі Українки). - Бібліогр.: с. 275-279. - укp.

Наведено тлумачення понять, які широко використовуються під час вивчення циклу медико-біологічних, педагогічних і фізкультурно-спортивних дисциплін, передбачених навчальними планами педагогічних ВНЗ, університетів фізичної культури та спорту, факультетів фізичного виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р354.1 я212

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА738060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дубогай О. Д. 
Зміст та результативність шкільної інноваційної діяльності в системі здоров'язбережувальних технологій / О. Д. Дубогай, Є. В. Євтушок // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2008. - № 1. - С. 36-40. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Означено мету особистісно-оздоровчого інтегрованого навчання та виховання, основним завданням якого було не сформувати, а знайти, підтримати, розвинути індивідуальність, виховати механізми самореалізації, самозахисту, самовиховання, потрібні для становлення рухово-досконалої особистості - людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дубогай О. Д. 
Тенденції розвитку оцінювання фізкультурно-оздоровчих досягнень студентів: інноваційний світовий досвід / О. Д. Дубогай, М. В. Євтушок // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2008. - № 2. - С. 99-104. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано оцінювання досягнень системи фізичного виховання у ВНЗ і перспективи поліпшення її якості за рахунок впровадження спеціально запропонованої кредитно-модульної системи у процес навчання студентів спеціальної медичної групи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.29 + Ч511.153.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дубогай О. Д. 
Фізичне виховання і здоров'я : навч. посіб. для студ. ВНЗ / О. Д. Дубогай, Н. Н. Завидівська, О. В. Ханікянц, В. М. Лисяк, А. О. Артюшенко, В. П. Лєдок; ред.: О. Д. Дубогай; Нац. банк України, Ун-т банк. справи. - К. : УБС НБУ, 2012. - 271 c. - укp.

Встановлено, що важливим завданням фізичного виховання в навчально-виховному процесі студентської молоді є рівномірний та гармонійний розвиток основних фізичних якостей, тобто соціально зумовлених сукупностей біологічних і психічних властивостей, які формують фізичну готовність людини до здійснення активної рухової діяльності. Розкрито особливості розвитку та вдосконалення фізичних якостей студентів через засоби фізичної культури. Розглянуто питання організації навчального процесу з фізичного виховання для студентів спеціального медичного відділення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дубогай О. Д. 
Роль фізичного виховання в системі оздоровчих заходів у загальноосвітніх навчальних закладах / О. Д. Дубогай, І. В. Поташнюк // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2011. - № 4. - С. 21-26. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглянуто роль фізичного виховання та ефективність упровадження медико-профілактичних і психолого-педагогічних оздоровчих заходів серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Надано кількісну і якісну характеристики показників фізичної підготовленості, рівня здоров'я учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дубогай О. Д. 
Особливості педагогічного експерименту із упровадження здоров'язберігальної технології навчання студентів / О. Д. Дубогай, Н. Н. Завидівська // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 3. - С. 142-148. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено результати педагогічного експерименту щодо впровадження педагогічної здоров'язберігальної технології навчання студентів, створеної на засадах фундаменталізації. Здійснено аналіз даних, одержаних під час анкетування студентів, що проводилося для підтвердження результативності цієї технології. Проведено порівняльний аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи із впровадження педагогічної здоров'язберігальної технології навчання студентів вищих навчальних закладів різного професійного спрямування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дубогай О. Д. 
Методика фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи : навч. посіб. для студ. ВНЗ / О. Д. Дубогай, А. В. Цьось, М. В. Євтушок; Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. - 274 c. - (Посіб. та підруч. ВНУ ім. Лесі Українки). - укp.

Висвітлено організаційно-методичні основи фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи. Розглянуто фізичні вправи як основний засіб фізичного виховання таких студентів. Описано основні захворювання органів зору, дихання, травлення й обміну речовин, гіпертонії та гіпотомії, які найчастіше трапляються в молоді. Подано спеціальні комплекси фізичних вправ для реабілітації хворих, зміцнення їх здоров'я та підвищення працездатності відповідно.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.912.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА772952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Дубогай О. Д. 
Методика навчання дітей адаптивної фізичної культури в умовах центрів соціальної реабілітації / О. Д. Дубогай, О. Яшна // Дефектологія. - 2012. - № 3. - С. 22-26. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено результати впровадження методики навчання дітей адаптивної фізичної культури (АФК) за умов центрів соціальної реабілітації. Зазначено, що в досліджувані групи дітей об'єднували на основі критерію оцінки рухового та соціального досвіду кожного. Розкрито етапи навчання АФК дітей з різними вадами розвитку, а саме: корекційно-розвивальний, фізкультурно-оздоровчий, фізкультурно-спортивний. Подано методичні рекомендації з метою ефективного застосування комплексної методики АФК у роботі центрів соціальної реабілітації для дітей з патологією розвитку.

Освещены результаты внедрения методики обучения адаптивной физической культуры (АФК) в условиях центров социальной реабилитации. Указано, что исследуемые группы детей объединяли на основе критерия оценки двигательного и социального опыта каждого. Раскрыты этапы обучения АФК детей с различными пороками развития, а именно: коррекционно-развивающий, физкультурно-оздоровительный, физкультурно-спортивный. Даны методические рекомендации с целью эффективного применения комплексной методики АФК в работе центров социальной реабилитации для детей с патологией развития.

The article covers the results of the use of methods of teaching children adaptive physical education in contexts of social rehabilitation centers. During the theoretical study was established the necessity of teaching children adaptive physical education in the centers of social rehabilitation regardiess of the tyre of children's pathology.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дубогай О. Д. 
Навчання учнів початкової школи в системі здоров'язбереження засобами освітньо-рухової методики / О. Д. Дубогай // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2015. - № 3. - С. 69-74. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Зазначено, що основні завдання сучасного загальноосвітнього закладу - засвоєння учнями навчальної програми та за кріплення її на тлі задоволення пізнавальних, естетичних і рухових вимог для загального здоров'язбереження, формування інтелектуально та фізично гармонійно розвиненої особистості. Між тим простежується значне погіршення стану здоров'я дітей молодшого шкільного віку, особливо на етапі початкового навчання в першому-другому класах. Ця обставина спонукає до пошуку нових ефективних дидактичних методик, форм і методів навчання. Запропоновано дидактичну модель "навчання в русі" - освітньо-рухову методику навчання учнів молодших класів у системі здоров'язбереження, в основі якої - створення творчого педагогічного процесу. Запропоновану методику вчитель може використовувати, пояснюючи сутність нового навчального матеріалу, або, як правило, на завершальній частині уроку, яка характеризується певним зниженням розумової працездатності та низьким рівнем навчальної активності учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бекетова Г. В. 
Вплив здоров'язберігаючих технологій на стан здоров'я дітей молодшого шкільного віку / Г. В. Бекетова, К. Б. Савінова, О. Д. Дубогай, Г. Д. Міщерська // Соврем. педиатрия. - 2018. - № 8. - С. 17-21. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

За сучасних умов спостерігається тенденція до збільшення показників захворюваності серед дітей, особливо після їх вступу до школи, що обумовлює необхідність впровадження здоров'язбережувальних технологій (ЗЗТ). Мета роботи - оцінити вплив ЗЗТ "Навчання у русі" О. Д. Дубогай на стан здоров'я та адаптаційні можливості дітей молодшого шкільного віку. Проведено поглиблене клініко-інструментальне обстеження 153 дітей молодшого шкільного віку перед початком (2013 р.) і протягом навчання (2013 - 2018 рр.) у середній школі N 287 м. Київ (n = 65, основна група), де впроваджено ЗЗТ "Навчання у русі", і в середній школі N 3 м. Боярка Київської області, де ЗЗТ не застосовували (n = 88, група контролю). Після впровадження ЗЗТ в основній групі відзначено достовірний приріст кількості дітей із гармонійним фізичним розвитком на 36 %, а в учнів групи контролю змін у фізичному розвитку практично не відбулося (38,6 % у першому та 41,7 % у п'ятому класі). Під впливом ЗЗТ покращились показники функціонального стану серцево-судинної системи (ССС) - достовірно зросла кількість учнів із задовільними адаптаційно-резервними її можливостями за індексом Баєвського (97,2 % проти 33,3 % у групі контролю після закінчення початкової школи). Високий та вище середнього рівень функціонального резерву серця (за даними проби Руф'є) після закінчення початкової школи мали 77,6 % учнів основної групи і лише 8,4 % у групі контролю. Зросли також функціональні резерви дихальної системи - за застосування ЗЗТ кількість учнів основної групи з задовільними результатами проби Штанге зросла з 67 до 87 %, а в групі контролю - знизилась з 62,5 до 24,5 %. Пробу Генче наприкінці навчання в початковій школі задовільно виконували 100 % дітей основної групи, а в групі порівняння - 76,5 %. Покращилась протиінфекційна резистентність школярів основної групи - у четвертому класі кількість пропущених днів навчання за рік на одного учня становила 15,9, а в контролі - 53,9 дня. В основній групі не відмічалось приросту частки дітей із хронічною патологією, достовірно знизилась питома вага учнів із функціональними розладами ССС з 30,8 до 8,3 %. Зроблено висновки, що Використання ЗЗТ "Навчання у русі" достовірно покращує функціональний стан ССС і дихальної систем у молодших школярів, опірність інфекціям, що надає можливість рекомендувати методику для широкого впровадження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-38 + Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бекетова Г. В. 
Роль здоров'язберігаючих технологій у профілактиці ожиріння та надмірної маси тіла в дітей шкільного віку / Г. В. Бекетова, К. В. Савінова, О. Д. Дубогай, Г. Д. Міщерська, І. М. Соколенко // Перинатология и педиатрия. - 2019. - № 1. - С. 69-73. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Ожиріння є одним із найпоширеніших хронічних захворювань як у світі в цілому, так і в Україні зокрема. За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, у світі у 2016 р. понад 340 млн дітей віком від 5 до 19 років страждали від надлишкової маси тіла (НМТ). Основними причинами розвитку ожиріння та НМТ є недостатня фізична активність і нераціональне харчування, що найбільшою мірою притаманне школярам. Початок навчання у школі характеризується різким зниженням рівня фізичної активності дітей за рахунок зростання статичного навантаження. Вищезазначене, а поруч із цим надмірне споживання школярами солодощів та газованих напоїв, порушення режиму харчування, недостатність у раціоні харчування свіжих овочів і фруктів формують високий ризик розвитку в дітей НМТ й ожиріння. Ефективним заходом профілактики розвитку ожиріння може слугувати впровадження в роботу навчальних закладів здоров'язберігаючих технологій (ЗЗТ), в основі яких лежить формування навичок здорового способу життя та достатня рухова активність. Мета роботи - оцінити вплив ЗЗТ "Навчання у русі" професора Дубогай О. Д. на попередження розвитку ожиріння та надмірної маси тіла в дітей молодшого шкільного віку. У КЗ "Київська обласна дитяча лікарня" проведено комплексне клініко-інструментальне обстеження 153 дітей перед вступом до школи і протягом навчання в I - IV класах. Серед обстежених основну групу становили 65 школярів середньої школи (СШ) № 287 м. Києва, де впроваджені ЗЗТ "Навчання у русі", а контрольну групу - 88 учнів СШ № 3 м. Боярка, де ЗЗТ не застосовуються. Обстеження включало оцінку антропометричних показників згідно з наказом МОЗ України від 13.09.2013 № 802 "Критерії оцінки фізичного розвитку дітей шкільного віку", розрахунок індексу маси тіла (IМТ), лабораторні й інструментальні методи дослідження. Застосування ЗЗТ в основній групі забезпечило достатнє (відповідно віку) фізичне навантаження. Після закінчення початкової школи частка учнів із гармонійним розвитком достовірно збільшилася з 27,7 % до 63,9 %, а в контрольній групі вона майже не змінилася (38,6 % і 41,7 % відповідно). За роки навчання в початковій школі при розрахунку IМТ у контрольній групі виявлено достовірне зростання питомої ваги дітей з ожирінням та НМТ (з 33,5 % до 50,0 %), а в основній групі відмічалася тенденція до зниження кількості дітей з ожирінням та НМТ з 20,0 % до 16,7 %. Висновки: проведене дослідження показало позитивний вплив ЗЗТ "Навчання у русі" на збереження гармонійності фізичного розвитку і запобігання розвитку ожиріння та НМТ у школярів початкової школи шляхом забезпечення достатньої фізичної активності й раціонального харчування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.415.202.1

Шифр НБУВ: Ж16694 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського